Mâncare cu vinete şi pui

Mancare cu vinete si pui reteta
Ingrediente reteta Mancare cu vinete si pui:
  • 3 vinete
  • 2 pulpe de pui
  • o ceapa mare
  • o cutie rosii in suc propriu (200 g)
  • 2 catei usturoi
  • o cana apa
  • ulei, sare, piper
Mancare cu vinete si pui ingrediente reteta
Modul de preparare a retetei:
In cazul in care nu sunt deja dezosate, incepem prin a dezosa pulpele de pui si a le taia bucatele. Deoarece am folosit un pui de tara, pentru a-l fragezi, l-am marinat cateva ore in vin. Daca puiul este din comert, nu este neaparat nevoie sa marinam carnea de pui, insa aceasta este o metoda la indemana pentru a obtine o mancare cu vinete si pui mult mai aromata. Tocam ceapa si o calim doua-trei minute in cateva linguri de ulei incins. Dupa ce s-a calit putin ceapa, adaugam in tigaie bucatelele de carne de pui. Le perpelim cateva minute la foc mediu (aprox. 7-8 min) si apoi turnam o cana de apa in mancare (pentru a nu incetini fierberea, ideal ar fi ca apa sa fie calduta). Taiem bucatele medii vinetele si le punem in mancare. Lasam mancarea cu vinete si pui la fiert la foc mediu aproximativ un sfert de ora, apoi o condimentam cu sare si piper dupa gust. Adaugam rosiile in suc propriu si mai tinem la fiert mancarea de vinete pentru inca cinci minute (tot la foc mediu). La sfarsit punem usturoiul (zdrobit sau taiat feliute) in mancarea de vinete si oprim focul. Pentru a-i permite usturoiului sa-si lase savoarea in mancare, pastram cratita acoperita cateva minute. Mancarea de vinete cu pui poate fi asezonata cu cimbru, busuioc sau foi de dafin. Dupa cum se poate observa si in imaginile retetei, o mamaliguta merge de minune alaturi de aceasta mancare.
Mancare cu vinete si pui reteta
Spor la gatit si va astept sa reveniti pentru alte retete de mancare cu vinete!
Pofta buna
Ți-a plăcut reţeta? Recomandă-o!

23 de comentarii:

  1. Pare foarte bun ! Eu am descoperit gustul mancarurilor cu vinete abia acum cativa ani. Pana atunci nu mancasem decat salata de vinete. Dupa ce am trecut la un regim preponderent ovo-lacto-vegetarian am facut vinete umplute cu orez si ciuperci, apoi alte preparate si mi-am dat seama cat de bune sunt de fapt. Si, apropo, ai putea introduce o rubrica de genul ala?!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici eu nu mancam multe lucruri pana acum un an si ceva. Atunci mi-am renovat bucataria, am inceput sa gatesc mai des si am decis sa fiu mai "aventuros". Spre surprinderea mea, mi-a placut totul, mai putin supa de rosii :)
    M-am gandit sa introduc o rubrica de retete ovo-lacto-veg. si una de retete de post, dar trebuie sa ma gandesc foarte bine cum voi face categoriile de retete. Pentru ca vreau sa fie cat mai usor de gasit. Si as vrea sa evit includerea unei retete in mai multe categorii. Daca renuntam la carne, chiar si aceasta reteta cu vinete poate fi inclusa in categoria respectiva. Daca n-as fi avut carne, as fi preparat aceasta reteta fara carne si ar fi fost la fel de gustoasa. Improvizez cat mai mult, nu-mi place sa prepar o reteta exact asa cum o citesc. De obicei ajustez retetele in functie de gusturile mele si, de ce nu, de ceea ce am in casa la momentul respectiv.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La unele retete se poate inlocui carnea cu soia.

      Ștergere
    2. Paiii, nu ti-a placut supa(crema) de rosii pentru ca nu era facuta de mine... Si nu ai pus ingredientul principal...SUFLETUL! M.RO

      Ștergere
  3. Considerate legumele lunii august, perfecte de mancat pana la mijlocul lui octombrie, inceputul lui noiembrie, cand da prima bruma, vinetele sunt o leguma de care trebuie sa te bucuri din plin. Sarace in calorii (au doar 27 de calorii la 100 de grame), bogate in vitamine, vinetele blocheaza formarea radicalilor liberi si reduc nivelul de closterol rau din sange.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc pentru informatii, acum stau mai linistit stiind ca tocmai mi-am redus nivelul colesterolului :)

    RăspundețiȘtergere
  5. imi aduc aminte de ghiveciul cu legume pe care il facea mama:)
    am de adaugat ceva...probabil gatite adecvat reduce colesterolul, ori in ghiveciul asta unde pui si ulei etc, nu prea cred:D

    RăspundețiȘtergere
  6. :) putin ulei nu face rau nimanui, mancare dietetica nu stiu sa gatesc :D

    RăspundețiȘtergere
  7. eu am folosit carne de curcan si a iesit foarte buna

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci reteta poate fi numita "mancare de vinete cu pui sau curcan" :) Ma bucur ca ti-a placut cum a iesit.

      Ștergere
  8. buna!am si eu o intrebare.vinetele trebuie inainte coapte?in prima poza imi par si coapte,dar nu stiu daca ma insel sau nu..foarte bune retetele tale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Nu trebuie sa coacem vinetele inainte de a le pune in mancare (altfel cu siguranta as fi mentionat asta in reteta). In imagine par a fi coapte datorita oxidarii :) (le-am taiat si probabil a durat ceva pana sa le pun in mancare). La fel oxideaza si telina, cartofii etc...

      Ștergere
  9. Am facut ieri reteta si sotia cu fetita mea au fost impresionate. Multam. Azi incerc mancarea de ardei gras cu rosii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere! Sper ca sotia si fetita au fost la fel de impresionate si de mancarea de ardei (parca eu i-am zis tocana :) ).

      Ștergere
  10. Cred ca iese o mancarica tare delicioasa. Intrebarea mea ar fi: pot folosi vinete coapte si decojite puse din vara la congelator?! Ai un site pe cinste.....cinste tie pentru bunatatile astea pe care stii sa le faci! Alina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Alina! Da, poti apela cu incredere la acele vinete coapte si decojite de la congelator. Nu va fi prea mare diferenta, doar ca mie-mi place sa se simta coaja aia a vinetelor in mancare - chestie de gust.

      Ștergere
  11. ie super gustoasa,multumesc pt reteta !!!(iacinta)

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna Robert. Vinete aveam, pui aveam, asa ca nu mi-a ramas decat sa-ti incerc retzeta . Si rau nu mi-a parut deloc, ptr ca a rezultatul a fost FANTASTIC. Sotzul( stii, italianul de la pasta carbonara )ramane mereu surprins, si-mi lauda mana drepta pe care o am in bucatarie,,,,,,ADICA TU.....Te ador ca ma ajutzi,si ca ma faci sa fiu mare bucatar,chiar daca eu in bucatarie sunt cam zero de obicei.Cu stima, Gianna.

    RăspundețiȘtergere
  13. Vinetele dupa ce se tae se presara cu sare apoi se lasa circa cinci minute dupa care se spala sub jet de apa pentru a inlatura zeama amara

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar trebui sa facem asta doar daca ne deranjeaza in mod deosebit vaga amareala pe care-o pot lasa vinetele in mancare (pe care de cele mai multe ori nici nu o simtim). Multumiri totusi pentru sfat!

      Ștergere
  14. Buna,
    Arata foarte delicios in poze, poate voi incerca si eu reteta ta:)
    Ce fel de vin ai folosit pentru a marina carnea de pui?
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu dau prea mare importanta vinului folosit pentru a marina carnea de pui pentru mancare, folosesc orice am la indemana.

      Ștergere

(nu e necesară înregistrarea, doar citirea reţetei 😉)